Sök:

Sökresultat:

9330 Uppsatser om Swedish Match AB - Sida 1 av 622

Swedish Match : Hur kan Swedish Match kommunicera under lagstiftade marknadsföringsförbud?

Den rådande lagstiftningen kring marknadsföring av tobaksprodukter skapar problematik för Swedish Match och försvårar dess mediekommunikation. Syftet med denna uppsats är att undersöka Swedish Match marknadsföringsstrategi för produktkategorin snus, genom en modell som omfattar Porters fem konkurrenskrafter, olika alternativa kommunikationskanaler samt Carrolls CSR-pyramid. Det metodologiska tillvägagångssättet var kvalitativt och innefattade personliga intervjuer som sedan analyserades och triangulerades. Undersökningens resultat visade bland annat att de fem konkurrenskrafterna har olika betydelse för Swedish Match marknadsföringsstrategi och att en aktiv konkurrens driver företaget till innovativa lösningar och utveckling. Dessutom framkom vilka kommunikationskanaler som finns tillgängliga för Swedish Match, samt att CSR är en del i företagets interna marknadsföring..

Positionering av en marknadsledare - en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden

Sammanfattning Titel ?Positionering av en marknadsledare ? en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden? Seminariedatum Måndagen den 17 januari 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poäng Författare Ida Lundgren, Peter Nilsson och Jessica Svahn Handledare Christer Kedström Nyckelord Positionering, Marknadsledare, Swedish Match AB, Snus, Porters fem konkurrenskrafter. Syfte Syftet med uppsatsen är att utforska teorier beträffande positioneringen av en marknadsledare för att senare undersöka hur ett sådant företag arbetar med positionering i praktiken. Detta genom att studera fallföretaget Swedish Match AB och jämföra dess tillvägagångssätt med den teori författarna studerat i syfte att utröna huruvida skillnader existerar mellan teori och praktik i just detta specifika fall. Vi har även för avsikt att komma med konstruktiv kritik och förslag på hur Swedish Match eventuellt kan förbättra sitt positioneringsarbete.

Förmånsbestämda ITP-planer i Alecta ? Konsekvenserna i företagens årsredovisning efter Akutgruppens uttalande, URA42.

Sammanfattning Titel ?Positionering av en marknadsledare ? en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden? Seminariedatum Måndagen den 17 januari 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poäng Författare Ida Lundgren, Peter Nilsson och Jessica Svahn Handledare Christer Kedström Nyckelord Positionering, Marknadsledare, Swedish Match AB, Snus, Porters fem konkurrenskrafter. Syfte Syftet med uppsatsen är att utforska teorier beträffande positioneringen av en marknadsledare för att senare undersöka hur ett sådant företag arbetar med positionering i praktiken. Detta genom att studera fallföretaget Swedish Match AB och jämföra dess tillvägagångssätt med den teori författarna studerat i syfte att utröna huruvida skillnader existerar mellan teori och praktik i just detta specifika fall. Vi har även för avsikt att komma med konstruktiv kritik och förslag på hur Swedish Match eventuellt kan förbättra sitt positioneringsarbete.

Gott ethos med ond verksamhet? : Hur Swedish Match etablerar ethos genom dygder

Uppsatsen behandlar Swedish Match, och undersöker om och i så fall hur företaget genom dygder etablerar ett gott ethos på sin hemsida, trots sin oetiska verksamhet. En topikanalys genomförs för att klargöra om, var och hur ethos etableras genom dygder. Resultatet visar att dygderna kommer till uttryck olika mycket under olika rubriker, vilket leder till en diskussion om företaget riktat sig till olika publiker under olika delar av hemsidan..

I huvudet på elitishockeycoachen : att prestera genom andra via idrottspsykologiska färdigheter i samband med match.

Syfte och frågeställningarSyftet med studien var att undersöka elitishockeycoachens användande av de idrottspsykologiska färdigheterna visualisering och inre samtal för att prestera under match.Frågeställningarna som hjälpte till att besvara syftet var:? Använder coachen sig av visualisering och inre samtal för att prestera under match?? Hur använder coachen sig av visualisering och inre samtal för att prestera under match?? När använder coachen sig av visualisering och inre samtal för att prestera under match? MetodUndersökningen har en kvalitativ ansats, där halvstrukturerade intervjuer har använts för datainsamling. Tre manliga coacher från 46-48 år med erfarenhet av att vara head-coacher på elitnivå (definierat som Svenska Hockeyligan (SHL) och HockeyAllsvenskan i Sverige, och Get-Ligaen i Norge) deltog i undersökningen. Intervjuerna spelades in på band, blev transkriberade i sin helhet och tematiskt analyserade med hjälp av meningskodning. ResultatSamtliga av coacherna använder sig av både visualisering och inre samtal för sin egen prestation i samband med match. Två av coacherna gör detta för sin egen prestation, medan den tredje coachen säger att han inte gör det medvetet, dock säger han att han gör det mer än vad han själv tror.

Innehållet i Magasinet och Ess i svenska utifrån styrdokument och betygskriterier

This study focuses on two text books, Magasinet and Ess i svenska, both common teaching material in Swedish schools. Since Swedish school system recently got a new curriculum and grading criteria, the purpose with this essay was to see how well the teaching materials used in school match the new documents.Since the subject has not really been studied before, the chapter containing recent studies focuses on layout, appearance and contents of good teaching material. The survey that I have implemented includes studies of the two text books, with comparison of the new curriculum, grading criteria and previous studies of what makes a good text book.Conclusions were that Magasinet is very comprehensive and match the criteria and curriculum very well, even though it spans over four classes and has to cover a lot of information. However, since it covers so much information, each section sometimes feels not as thorough as it perhaps should have been. Ess i svenska on the other hand, is a good complement to use in ninth grade, if you have studied the previous books for seventh and eight grade in the series.

Finns preventiva strategier mot muskelskada i lårets baksida hos fotbollsspelare i allsvenskan? : En enkätstudie

AimThe aim of this study was to investigate if the Swedish elite soccer teams, both males and females, have preventive strategies to reduce the risk of muscular injuries in the posterior thigh.MethodA survey was created and sent by mail to all (n=28) Swedish elite soccer teams in allsvenskan (both males and females) to be answered by the head of physical exercise within each team. A pilot study regarding the survey was performed by two soccer coaches on elite level and was revised afterwards. The survey was conducted between May through July 2013. In total, 18 soccer teams participated in this survey.Results10 soccer teams did not respond to the survey, which resulted in a drop out of 36%. Preventive strategies to reduce the risk of muscular injuries in the posterior thigh existed in 16 of the teams.

Tändsticksfabriken i Jönköping : en studie om dess barnarbete på 1800 ? talet och hur fabriken används i dagens undervisning, då barn i skolår 3 och 4 läser sin lokalhistoria

This paper is a study with two different aspects, with a main focus of the match factory in Jönköping. The first aspect is about how the work situation for children looked like in the match factory during the 1900 - century. The children´s work history over time, the children?s workday and life situation on the factory and outside is described in this paper. The second aspect in this paper is about how the pupils learn about their local history in the 3 and 4 grade.

Arbetsgivarvarumärken - En studie av Lindahl Advokatbyrå

In sectors with high skill requirements, recruiting is a core part of a company's development. Initially, the companies attract talented employees by creating an interest in the organization. Further, the challenge remains to match potential workers expectations with the company?s requirements and conditions. This is crucial since an unsuccessful recruitment involves high costs.

Specialexponering är ett värdefullt verktyg, En studie om Specialexponerings påverkan på försäljningen av snus.

The current legislation on marketing of tobacco products creates problems for Swedish Match, and obstruct its marketing communications. The purpose of this paper is to investigate Swedish Match's marketing strategy of product category snuff, through a special exposure. In store placement has a great affects on customer buying behavior and studies have shown that 70-80 percent of all purchasing decisions are made in the store, which in turn provides great opportunity for retailers to use their marketing tools for influencing customer buying decisions.Our thesis study is to test a double exposure of snuff with the help of three special exposure. These three special exposures are fridge, fridge with a sign and sign. The purpose of the study is to test which of these three special exposures that have the greatest impact on sales.

Utveckling av krigföringens principer i små stater. : Fallet Sverige

ABSTRACT:The aim of this essay is to analyze whether the development of the Principles of War in small states´ doctrine has been influenced by the doctrinal development of alliances after the start of an international cooperation.The author suggests that the development of the Principles of War can be understood through theories of doctrinal development. The theory used for this analysis states that small states depend on alliances, such as NATO, and therefore adapt their doctrine to better match the doctrine of the alliance. Since the Principles of War are the foundation of doctrine, such an adaption should lead to an adaption of the Principles of War as well.The analysis will be made using Swedish Army field manuals as a basis. These will be compared to NATO´s, in order to see whether or not Sweden has adapted its Principles of War following its membership of the Partnership for Peace.The results show that today the Swedish Principles of War are more similar to NATO´s than they were in 1982, which suggests that they have been adapted to better match those used by NATO. Although this essay does not analyze the reasons why, the results imply that theories of doctrinal development also include the development of principles of war.

Kollektiv kollaps i ett handbollslag på elitnivå: en studie med fokus på emotionell smitta

Collective collapse occurs when a majority of players in a team suddenly perform below expected level in a match of great, often decisive, importance in spite of a normal or good start of the match or when a team underperforms right from the start of the match. The aim of this study is to investigate collective collapse, focusing on emotional contagion. The study is a qualitative study based on semistructured interviews with nine handball players in an elite team. The results show six factors presented as themes. These are Preparations, The coach and leadership, Emotional contagion, Communication, Role Acceptance and Incongurence.

Mental press på fotbollstränare? : - en undersökning av elitfotbollstränares användande av idrottspsykologiska färdigheter i samband med match

Syfte:Att undersöka elitfotbollstränares användande av de idrottspsykologiska färdigheterna målsättning, visualisering, inre samtal, avslappning och refokusering för sin egen förberedelse och för att bli mer effektiv i sin tränarroll i samband med match.Frågeställningar:Arbetar tränaren medvetet med idrottspsykologiska färdigheter för sin egen förberedelse och för att bli mer effektiv i sin tränarroll i samband med match? Hur och när arbetar tränaren med idrottspsykologiska färdigheter för sin egen förberedelse och för att bli mer effektiv i sin tränarroll i samband med match?Metod:Sex manliga tränare i åldern 36-57 år med erfarenhet som ansvarig tränare på elitnivå deltog i undersökningen. Semistrukturerad intervju har använts som metod för datainsamling. Frågor och följdfrågor i intervjun var inriktade mot de fem idrottspsykologiska färdigheterna i syftet, mot tre scenarion (före, under och efter match) och mot mental press.Resultat:Alla tränare är överens om att det finns en mental press på elittränare i fotboll i samband med match. Alla sex tränare arbetar med de fem idrottspsykologiska färdigheterna, men det är bara i 13 fall av 30 som tränaren svarar att han arbetar medvetet med idrottspsykologiska färdigheter.

Maskulinitetskonstruktion inom svensk kommunal räddningstjänst : En studie kring föreställningar om kvinnliga brandmän och brandmän med utländsk bakgrund

This essay is a qualitative study about Swedish fire-fighters´ ideas of women and people from other ethnic backgrounds than Swedish. The problem in focus is why there are difficulties for those groups of people to be employed in the Swedish fire service. Can there be ideas of these groups which are not favourable for them? And if this is the case, can those ideas be explained by gender theory about construction of masculinity? The purpose is to investigate whether the absence of women and people from other ethnic backgrounds can be explained by the fire-fighters´ ideas of those groups. The study consisted of a one day observation and four one hour long interviews with fire-fighters from different positions within the Swedish fire service.

Nätdejting : Personlig marknadsföring på Sveriges största dejtingsajt - Match.com

ABSTRACTTitle: ?Dating Online. Self-Marketing Through Sweden's Biggest Dating Site ? Match.com?Number of pages: 34Author: Joanna StokowskaTutor: Amelie HössjerCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Autumn term 2005University: Division of Media and Communication Studies, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/aim: The aim of this paper is to study the online dating phenomenon. The questions to be answered are: how do people form their personal profiles? Does the method of how one markets him/herself, within an online dating service, vary among different age groups?Material/method: 100 personal profiles have been downloaded and analysed from Sweden's largest dating website, Match.com.

1 Nästa sida ->